Mental GRoup
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΜΙΛΟΣ
    • Mental Informatics
    • Mental Capital
  • Ελληνικά
    • Ελληνικά
    • English
Γιωργος Χριστοπουλος
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΜΙΛΟΣ
    • Mental Informatics
    • Mental Capital
  • Ελληνικά
    • Ελληνικά
    • English
Γιωργος Χριστοπουλος
Mental GRoup

Πώς φορολογούνται τα μειωμένα ενοίκια

(16.06.2021)
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

O Γιώργος Χριστόπουλος  είναι Φοροτεχνικός – μέλος της «mental Group Γ. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ και ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ», επιστημονικός συνεργάτης του κόμβου μας,  εκπρόσωπος τύπου και δημοσίων σχέσεων της ΠΟΦΕΕ, υπεύθυνος της επιστημονικής ομάδας της ΕΦΕΕΑ, φοροτεχνικός σύμβουλος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος  και  πρώην καθηγητής ΤΕΙ.

e-mail: g.christopoulos@mental.gr

 

 

 

 

Πώς φορολογούνται τα μειωμένα ενοίκια

Η φορολογική μεταχείριση της ενίσχυσης των εκμισθωτών από τη μείωση ή τη μη είσπραξη μισθωμάτων:

• Δεν συνιστά εισόδημα και δεν υπόκειται σε φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδημάτων το μη εισπραχθέν μίσθωμα.

• Το ποσό που δόθηκε ως έκπτωση στα φυσικά πρόσωπα (εκμισθωτές) με ποσοστό (20%) επί του 60% των μισθωμάτων (λογιζομένων πριν από την ως άνω μείωση) συμψηφίζεται με οφειλές με καταληκτική ημερομηνία καταβολής προς τη φορολογική αρχή από τις 31.7.2020 και μετά (πλην των οφειλών από ρυθμίσεις ή διευκολύνσεις τμηματικής καταβολής, οφειλών υπέρ αλλοδαπού Δημοσίου και από ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων). Η έκπτωση ίσχυσε μέχρι και τον μήνα Οκτώβριο.

Για τις τρεις ακόλουθες περιπτώσεις καταβολής ποσού (αντί έκπτωσης) στους λογαριασμούς των δικαιούχων εκμισθωτών:

1. Το ποσό που (αντί της έκπτωσης) καταβάλλεται από το κράτος στον τραπεζικό λογαριασμό των φυσικών προσώπων (εκμισθωτών), που είναι το 50% της μείωσης των μισθωμάτων από τον μήνα Νοέμβριο 2020 και εφεξής (εισπράττουν μειωμένο μίσθωμα κατά 40%).

2. Το ποσό που (αντί της έκπτωσης) καταβάλλεται από το κράτος στον τραπεζικό λογαριασμό των φυσικών προσώπων (εκμισθωτών), που είναι το 80% του συνολικού μισθώματος κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021 (οι μισθωτές δεν καταβάλλουν καθόλου μίσθωμα).

3. Το ποσό που καταβάλλεται από το κράτος στον τραπεζικό λογαριασμό των νομικών προσώπων (εκμισθωτών), που είναι το 60% του συνολικού μισθώματος κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021 (οι μισθωτές δεν καταβάλλουν καθόλου μίσθωμα).

• Δεν υπόκειται σε οποιονδήποτε φόρο, τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 κατά περίπτωση.

• Είναι ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης.

• Δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, νομικά πρόσωπα των τελευταίων, ασφαλιστικά ταμεία και πιστωτικά ιδρύματα.

Στα νομικά πρόσωπα ή στις νομικές οντότητες, επιπλέον των ανωτέρω, για τα ποσά αυτά:

• Δεν εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013(1) σε περίπτωση που προβούν σε διανομή ή κεφαλαιοποίηση των εν λόγω ποσών.
(Σημ.: Στα Ν.Π., όλα τα έσοδα που αποκτούν είναι έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα, είτε τηρούν απλογραφικά είτε διπλογραφικά βιβλία. Στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος γίνεται φορολογική αναμόρφωση με μείωση των λογιστικών κερδών ή αύξηση ζημιών με τα εν λόγω ποσά, σε ειδικό κωδικό στο έντυπο «Ν», για να λειτουργήσει το αφορολόγητο.)

Συνεπώς, όπως βλέπουμε στον πίνακα με παράδειγμα μηνιαίου ενοικίου 500 ευρώ:

1. Για τους μήνες Μάρτιο έως Οκτώβριο 2020 (κλειστές ή πληττόμενες επιχειρήσεις βάσει ΚΑΔ):

• Η επιχείρηση (μισθωτής) πλήρωσε στον ιδιοκτήτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) το 60% του μηνιαίου μισθώματος.

• Και το κράτος, με μορφή έκπτωσης (μόνο στον ιδιοκτήτη φυσικό πρόσωπο) από οφειλές του, το 20% επί του 60% (δηλαδή 12% στο ονομαστικό μίσθωμα). Ανάλογα και εφόσον εισέπραξαν, κατόπιν συμφωνίας, μειωμένο μίσθωμα κατά τουλάχιστον 30%.

2. Για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2020 (κλειστές ή πληττόμενες επιχειρήσεις βάσει ΚΑΔ):

• Η επιχείρηση (μισθωτής) πλήρωσε στον ιδιοκτήτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) το 60% του μηνιαίου μισθώματος.

• Και το κράτος, με μορφή τραπεζικής καταβολής (μόνο στον ιδιοκτήτη φυσικό πρόσωπο), το 50% επί της μείωσης του 40% (δηλαδή 20% στο ονομαστικό μίσθωμα). Ανάλογα και εφόσον εισέπραξαν, κατόπιν συμφωνίας, μειωμένο μίσθωμα κατά τουλάχιστον 30%.

3. Για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021:

3α (κλειστές επιχειρήσεις βάσει ΚΑΔ):
• Η επιχείρηση (μισθωτής) δεν πληρώνει καθόλου ενοίκιο στον ιδιοκτήτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο).
• Και το κράτος, με μορφή τραπεζικής καταβολής, στον μεν ιδιοκτήτη φυσικό πρόσωπο) το 80% επί του ονομαστικού ενοικίου, στον δε ιδιοκτήτη νομικό πρόσωπο το 60% στο ονομαστικό μίσθωμα.

3β (πληττόμενες επιχειρήσεις βάσει ΚΑΔ):
• Η επιχείρηση (μισθωτής) πληρώνει το 60% στον ιδιοκτήτη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο).
• Και το κράτος, με μορφή τραπεζικής καταβολής στον ιδιοκτήτη φυσικό πρόσωπο), το 50% επί της μείωσης του 40% (δηλαδή 20% στο ονομαστικό μίσθωμα). Ανάλογα και εφόσον εισέπραξαν, κατόπιν συμφωνίας, μειωμένο μίσθωμα κατά τουλάχιστον 30%.

 

 

pos-forologoyntai-ta-meiomena-enoikia0

Εισφορά αλληλεγγύης

Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις του άρθρου 298 του ν. 4738/2020 (βλ. σχετική εγκύκλιο Ε.2204/2020), η εισφορά αλληλεγγύης για το εισόδημα από ακίνητα δεν θα επιβληθεί κατά το φορολογικό έτος 2020.

Το 2021, εάν δεν αλλάξει το καθεστώς, το εισόδημα από ακίνητα επιβαρύνεται κανονικά με εισφορά αλληλεγγύης.

• Φορολογία για το 2020 – Παραδείγματα

Στα ακόλουθα παραδείγματα γίνεται η παραδοχή ότι από τον μήνα Μάρτιο έως τον Δεκέμβριο του 2020 υπήρξε μείωση στο ενοίκιο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 της από 20.3.2020 πράξης νομοθετικού περιεχομένου (ΦΕΚ 68Α), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α΄ 83).

Επίσης, γίνεται η παραδοχή ότι η προαιρετική μείωση του ενοικίου για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2020 ήταν στο 30%, ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις θα μπορούσε να είχε συμφωνηθεί και μεγαλύτερη μείωση.

Τέλος, τα ποσά των φόρων που τυχόν συμψηφίστηκαν μέσω της διαδικασίας που αναφέρθηκε ανωτέρω, προστέθηκαν στη στήλη «Ποσό επιδότησης». Τέλος, θυμίζουμε ότι ειδικά για το φορολογικό έτος 2020 απαλλάσσονται από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 43Α τα εισοδήματα από ακίνητα.

Το άρθρο είναι από την “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” και βρίσκεται εδώ.

 

 

Previous Post

Εργατική – Ασφαλιστική Επικαιρότητα

Next Post

Οι αλλαγές στο 2020 – Επιδοτήσεις και αποζημιώσεις Covid – Λογιστικός και φορολογικός χειρισμός

Next Post

Οι αλλαγές στο 2020 – Επιδοτήσεις και αποζημιώσεις Covid - Λογιστικός και φορολογικός χειρισμός

RSS ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

  • ΣτΕ 615/2024 - Η επίδοση καταλογιστικής πράξης δια θυροκολλήσεως είναι νόμιμη, μόνο εφόσον από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι δεν ευδοκίμησαν οι λοιποί τρόποι κοινοποίησης, στους οποίους προτάσσεται από το νομοθέτη η κοινοποίηση με ηλεκτρονικό τρόπο (07.10.2026)
    Η επίδοση καταλογιστικής πράξης δια θυροκολλήσεως είναι νόμιμη, μόνο εφόσον από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι δεν ευδοκίμησαν οι λοιποί τρόποι κοινοποίησης, στους οποίους προτάσσεται από το νομοθέτη η κοινοποίηση με ηλεκτρονικό τρόπο
  • Κανονισμός (ΕΕ) 2026/2108 - του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Σεπτεμβρίου 2026 για τη θέσπιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα και της Τελωνειακής Αρχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 (06.10.2026)
    του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Σεπτεμβρίου 2026 για τη θέσπιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα και της Τελωνειακής Αρχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013
  • Ε.2054/2026 - Κοινοποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 2026/2108 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη θέσπιση του νέου Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα και της Τελωνειακής Αρχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 (L 19.09.2026) - Ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής (06.10.2026)
    Κοινοποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 2026/2108 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη θέσπιση του νέου Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα και της Τελωνειακής Αρχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 (L 19.09.2026) - Ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής

RSS Capital.gr

  • Όταν ένα εκατομμύριο κρύβεται σε κάθε μονάδα (07.10.2026)
    Το +3,88% στον τζίρο της Foodlink είναι μάλλον ο λιγότερο χρήσιμος αριθμός του εξαμήνου, μιας που όσο κατεβαίνεις προς την κερδοφορία, τα ποσοστά μεγαλώνουν. Οι πωλήσεις ανέβηκαν από 47,68 σε 49,53 εκατ. ευρώ, το EBITDA από 5,18 σε 5,94 εκατ. ευρώ, το EBIT από 1,63 σε 2,09 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων από […]
  • Αγορά ομολόγων: Ο κίνδυνος "μετάδοσης" στοιχειώνει την Ευρώπη (07.10.2026)
    Είμαστε μακριά από μια επανάληψη της κρίσης του 2010-12. Υπάρχει όμως ένας λόγος για τον οποίο η ΕΕ ταλαντεύεται εδώ και μια δεκαετία από τη μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην άλλη, και για τον οποίο κάθε στιγμή πίεσης - η απώλεια του ρωσικού αερίου, ο πόλεμος στο Ιράν, οι υπερβολικές δαπάνες της Γαλλίας - απειλεί […]
  • Ανέγερση ακινήτου σε οικόπεδο τρίτου και φορολογικές συνέπειες για τον ιδιοκτήτη (07.10.2026)
    Η αξιοποίηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ οδηγεί πολλούς επιχειρηματίες στην επιλογή ανέγερσης εγκαταστάσεων σε οικόπεδα τρίτων, τα οποία μισθώνουν για τις ανάγκες της επένδυσής τους. Η προσοχή επικεντρώνεται συνήθως στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης και στην υλοποίηση του έργου, χωρίς να έχουν πάντοτε αξιολογηθεί οι φορολογικές συνέπειες για την επιχείρηση και τον ιδιοκτήτη του οικοπέδου. Γράφει ο […]
Logo

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σωρού 14, Μαρούσι – ΤΚ: 15125

Τ: 210 6721585

F: 210 6748683

E: info@mental.gr

ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Facebook

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

© 2026 Mental Group | website created by Mental Informatics Πολιτική Προστασίας | Πολιτική Cookies

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΜΙΛΟΣ
    • Mental Informatics
    • Mental Capital
  • ΕλληνικάΕλληνικά
    • ΕλληνικάΕλληνικά
    • EnglishEnglish
  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Επισκεφθείτε την Πολιτική Απορρήτου και Cookies μας.

Mental GRoup
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

Απολύτως απαραίτητα cookies

Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.